Agrisele

Agrise
AJUTA: sistemul imunitar, sistemul digestiv, sistemul excretor.
ENERGIE / portie standard : 28 kcal
Bogate in vitamina C si acid malic.
Bune pentru intarirea rezistentei naturale a organismului.
Benefice in caz de constipatie.
Utile in tratarea infectiilor urinare.
Se recomanda sa se consume proaspete (soiurile dulci) sau coapte usor (soiurile de bucatarie).

Agrisele sunt o sursa excelenta de vitamina C, 100g de astfel de fructe de padure proaspete ofera peste o jumatate din necesarul zilnic recomandat. Datorita continutului ridicat de acid, se pierde foarte putin din concentratia de vitamina C atunci cand sunt gatite sau conservate, fiind unele dintre putinele fructe conservate cu un continut important de vitamina C.

Agrisele nu sunt numai alimente sanatoase ci si delicioase, indiferent daca sunt consumate proaspete sau preparate, in placinte, sosuri sau chiar vinuri traditionale englezesti. Agrisele sunt foarte faimoase in Marea Britanie si Franta, iar numele lor in limba franceza, groseille a maquereau provinde din deliciosul sos de agrise din retetele cu macrou. In Marea Britanie, acelasi sos se serveste in bucataria traditionala impreuna cu preparate grase, mai ales cu gasca. Etimologia englezeasca nu are insa nimic de-a face cu aceasta reteta, goose avand tot o radacina frantuzeasca – groseille.



Datorita concentratiei mari de acid malic, agrisele sunt de ajutor in tratarea oricaror infectii urinare, deoarece contribuie la acidificarea urinei fara a provoca afectiuni gastrice. Agrisele mai sunt si o sursa utila de fibre solubile, ceea ce le face un remediu foarte eficient in tratarea constipatiei.

SFATURI PRACTICE

In caz de raceala, amestecati o lingurita de gem de agrise, o lingurita de gem de coacaze negre si sucul din jumatate de lamaie intr-o cana de apa fierbinte si beti acest preparat de trei ori pe zi.

email

Lasă un răspuns