Curmalele

curmale
AJUTA: sistemul digestiv, inima si circulatia, sistemul nervos, sistemul reproducator.
CURMALELE PROASPETE
ENERGIE / 100g: 96 kcal
CURMALELE USCATE
ENERGIE / 100g: 248 kcal
Bogate in fier si potasiu.
Excelente in caz de anemie, sindroame postvirale si de oboseala cronica.
Benefice in caz de constipatie.
Se recomanda sa se consume ca snack sau inaintea mesei.

Curmalele se cultiva de mai bine de 5000 de ani in intregul Orient Mijlociu si reprezinta o sursa de hrana deosebit de importanta in aceasta regiune a lumii. Curmalele pot fi intrebuintate ca inlocuitor al zaharului sau chiar la preparare bauturilor alcoolice fermentate. Curmalele uscate se pot macina si folosi ca faina.

Curmalele proaspete au mult mai putine calorii decat cele uscate; de asemenea, ele contin cantitati mici de vitamina C, care lipsesc din cele uscate. Mineralele sunt cele care atrag atentia, mai ales datorita continutului lor de fier, care insa pare sa fie putin apreciat in afara Orientului. Doar unul sau doua soiuri de curmale au o concentratie modesta de fier, restul au un continut mult mai mare. Acest lucru impreuna cu energia usor de asimilat le fac un aliment ideal pentru cei care sufera de anemie si afectiuni care produc oboseala cronica. Toate curmalele sunt o sursa importanta de fibre si foarte bogate in potasiu. Desi contin doar in cantitati mici vitamina B, ele ofera in schimb cantitati suficiente de acid folic.



Arabii consuma de obicei curmale uscate si cu zer sau iaurt gros, realizand un preparat cu o excelenta valoare nutritiva. Un desert din curmale uscate, presarate cu seminte de susan, asigura acizi grasi polinesaturati si proteine, o gustare delicioasa la orice ora.

SFATURI PRACTICE

– Suferiti de plictiseala amoroasa? In tot Orientul Mijlociu, curmalele sunt considerate un stimulent sexual foarte eficient.

email

Lasă un răspuns