Pepenele

Pepene rosu
AJUTA: sistemul digestiv, oasele si muschii, sistemul excretor.
PEPENELE ROSU
ENERGIE / portie standard : 62 kcal
PEPENELE GALBEN
ENERGIE / portie standard : 29 kcal
Bogat in vitamina C si potasiu.
Buni in caz de constipatie usoara, afectiuni urinare, guta si artrita.
Se recomanda sa se consume cruzi, copti si fara alte alimente.

Pepenii apartin aceluiasi grup de plante din care fac parte castravetii, dovlecii, dovleceii si tarcutele. Sunt cultivati in Asia din vremuri stravechi, fiind fructe apreciate de egipteni, greci si romani.
Pepenii au fost cultivati pentru prima oara in Europa de Vest de francezi, fiind folositi de nutritionisti inca din sec. XVI.

Pepenele-sarpe, extrem de lung, se consuma crud sau in muraturi, si este „castravetele” descris de Isaia, insa cel mai racoritor este pepenele rosu (lubenita), originar din Indiile de Vest si Africa, fiind intrebuintat de mult timp si in medicina. Semintele erau considerate un remediu bun impotriva limbricilor si a infectiilor urinare. Pepenii sunt un meniu racoritor si delicios in zilele caniculare, o felie mare de pepene rosu zemos intrece orice bautura sofisticata cand trebuie sa va racoriti.

Pepenele rosu – sau un ceai preparat prin fierberea semintelor sale in apa timp de 30 de minute – se recomanda de mult timp in medicina traditionala ca remediu natural impotriva afectiunilor la rinichi si la vezica urinara. Toate soiurile de pepeni stimuleaza activitatea rinichilor, fiind si laxative usoare, ceea ce ii face de ajutor pentru cei care sufera de guta sau constipatie.



SFATURI PRACTICE

Nutritionisti sustin ca toate soiurile de pepeni trebuie consumate separat sau cel putin inainte de masa, deoarece fermenteaza rapid in stomac. Unul dintre cele mai traditionale regimuri de curatire consta intr-o cura de doua zile de pepeni de orice tip – o pauza incantatoare de vara pentru intregul organism

email

Lasă un răspuns