Strugurii

Strugurii
AJUTA: sistemul imunitar, sistemul digestiv, pielea – parul si ochii, sistemul nervos, oasele si muschii, sistemul excretor.
ENERGIE / portie standard : 60 kcal
Bogati in compusi aromatici.
Buni pentru convalescenta, pierdere in greutate, in caz de anemie si oboseala.
Utili pentru prevenirea cancerului.
Se recomanda sa se consume proaspeti.
ATENTIE! Pentru ca multi struguri sunt stropiti in timpul cultivarii, nu uitati sa ii spalati cu apa calduta.

Intrebuintarea strugurilor in productia de stafide si vin era foarte raspandita in vechime. Vitis vinifero este specia care se afla la baza majoritatii retetelor moderne din struguri. A fost adusa in Lumea Noua de Columb, in 1492, apoi de spanioli si portughezi, care au ajuns in America de Nord si in cea de Sud. SUA este acum a doua cea mai mare producatoare de struguri si stafide din lume.

Strugurii sunt unici in nutritie, pentru ca intaresc, curata si regenereaza organismul, fiind ideali pentru convalescenta si utili pentru anemie, oboseala si afectiuni precum artrita, guta si reumatismul.



Beneficiile lor in nutritie au fost confirmate de Mahatma Gandhi, care obisnuia sa bea suc de struguri in timpul posturilor sale lungi, fapt care a incurajat introducerea regimurilor alimentare doar cu struguri pentru o gama larga de afectiuni, cum ar fi cele cutanate, ale sistemului urinar, artrita si guta. O cura de doua zile de struguri la fiecare zece zile este recomandata celor care doresc sa piarda in greutate. Multi naturisti sunt de parere ca strugurii trebuie consumati separat, nu la masa, deoarece fermenteaza rapid in stomac. De asemenea, se recomanda sa mestecati strugurii in caz de gingivita.

Strugurii contin un numar urias de compusi aromatici – mai multi decat la oricare alte fructe. Cei mai importanti sunt acidul tanic astringent, flavona, antocianidele rosii, linalolil, geraniolul si nerolul. Acestea sunt considerate substantele care ofera strugurilor proprietatile lor anticancerigene.

email

Lasă un răspuns