Beneficile si contraindicatile mineralelor esentiale

Minerale esentiale: beneficii si contraindicatii

Articolul de astazi despre beneficiile si contraindicatile mineralelor esentiale aduce la cunostinta plusurile si minusurile lor (daca este cazul). Mai jos prezentam noua minerale despre care fiecare persoana ar trebui sa aiba habar. Sunt substantele ce ne tin in viata si sanatoasi.

ZINC

+ Zincul este esential in procesul cresterii, pentru sanatatea organelor sexuale, reproducere si producerea de insulina, cat si pentru rezistenta naturala.
– Prea mult zinc reduce cantitatea de cupru din organism.

Surse din care ne putem procura ZINC: carne de miel, ficat, cotlet, ghimbir, nuci braziliene, seminte de dovleac, stridii, oua, sardine, ovaz, crab, migdale si carne de pui.

SELENIU

+ Face parte din sistemul imunitar, fiind important pentru reglarea colesterolului si pentru protejarea impotriva anumitor forme de cancer.

Surse din care ne putem procura SELENIU: paine integrala din faina nord americana, nuci de Brazilia, unt, peste gras, ficat si ridichi.

FIER

+ Se combina cu oxigenul pentru formarea hemoglobinei, esentiala in transportul oxigenului catre toate celulele din organism.

– O cantitate mult prea mare de fier poate reduce rezistenta naturala si poate cauza insomnii, oboseala si depresie.

Surse din care ne putem procura FIER: alge comestibile, peste gras, crustacee, melasa, ficat de porc, carne de vita, sardele, fasole, nuci braziliene, curmale, stafide, linte, arahide, carne de pui, soia, naut si mazare.

CUPRU

+ Lucreaza impreuna cu fierul pentru producerea globulelor rosii.

Surse din care ne putem procura CUPRU: stridii, nuci, carne de vita, ficat, carne de miel, unt, orz, ulei de masline.

CALCIU

+ Reprezinta un mineral esential pentru formarea si rezistenta oaselor, fiind de maxima importanta in timpul sarcinii, al alaptarii, in perioada copilariei si a adolescentei prevenind osteoporoza.

Surse din care ne putem procura CALCIU: lapte, iaurt, branza cu continut scazut de grasimi, sardine (cu tot cu oase), legume verzi, fructe uscate, nuci, fasole, paine integrala, macris de balta si patrunjel.

IOD

+ Vital pentru functionarea adecvata a glandei tiroide.

– O cantitate prea mare de iod poate cauza o suprasolicitare a tiroidei, feriti-va sa luati prea multe suplimente pe baza de alge marine brune.

Surse din care ne putem procura IOD: alge comestibile, peste si fructe de mare.

MANGAN

+ Necesar pentru formarea enzimelor, oaselor, activitatea musculara si fertilitate.

Surse din care ne putem procura MANGAN: cereale integrale, nuci si ceai.

FOSFOR

+ Esential pentru formarea oaselor, fiind o parte componenta a celulelor.

Surse din care ne putem procura FOSFOR: alimente bogate si calciu.

POTASIU

+ Esential pentru functionarea adecvata a tuturor celulelor din orgasnim si a tesutului nervos.



Surse din care ne putem procura POTASIU: banane, portocale, avocado, nuci, plante leguminoase, cartofi, rosii, cereale integrale.

Acum ca le stim cu totii care sunt aceste minerale si din ce surse le putem procura, urmeaza sa punem in practica si sa ne facem corpul rezistent si plin de vitalitate.

email

Lasă un răspuns