Cafeaua – Intre mit și adevăr

cafeaua

Cafeaua este cultivată în mod activ în Yemen (Arabia Saudită) din cel puțin 1000 de locaţii, dar inițial provine din Etiopia, unde recordul arheologic susține cultivarea cafelei și a consumului (sub formă de boabe, semințe măcinate, băuturi fermentate, etc) cu mii de ani în urmă. Boabele de cafea prăjită transformate într-o băutură revigorantă, pare să fi fost inventată în Yemen în jurul anului 1200.

Un studiu australian arată că, cafeaua este de ajutor în creșterea rezistenței organismului și pierderea în greutate. Dar cei mai mulți experți în sănătate sunt împotriva băuturii energizante. Deci, care este adevărul despre cafea? Azi „separăm” mitul de realitate …

1. Cafeaua este fară grăsimi – MIT

După preparare, cafeaua espresso conține 2,5% grăsime. Filtrul de cafea conține 0,6%. Este vorba în principal de lapte sau smântână puse în cafea, care adaugă grăsimi.

2. Cafeaua te face mai activ fizic – ADEVĂR

Cofeina – principalul ingredient activ din cafea – acționează ca un stimulent uşor asupra sistemului nervos central. Acesta creşte vigilenţa atunci când indivizii sunt obosiţi – timpul de lucru în tura de noapte, pe un drum lung, sau după masa de prânz, când ritmul circadian al organismului este cel mai scăzut. Acesta este și motivul pentru care consumul de cafea înainte de a face sport poate face organismul să funcționeze mai bine.

3. Cafeaua este doar un stimulent rapid – MIT

Efectul stimulant al cafelei ajunge în sânge 15-45 minute după consum – dar poate persista ore. Cât de repede efectele cofeinei se resimt în organism depind de rata metabolismului, dar expulzarea sa este încetinită de sarcină sau medicamente, cum ar fi cele antiacide și pilula.

4. Este întotdeauna greu să renunțăm la cafea – MIT

Există un procent mic din populaţie, care ar putea fi sensibile la efectele stimulatoare ușoare de cafeină, pot avea simptome de sevraj, cum ar fi dureri de cap și letargie, în cazul în care ei se opresc brusc consumul de cafea. Aceste simptome pot fi evitate prin reducerea treptată a cefelei, în câteva zile. Majoritatea oamenilor se simt doar mai puțin activi dimineața, atunci când opresc consumul de cafea.

5. Consumul de cafea este un ajutor pentru pierderea în greutate – ADEVĂR

Cofeina duce la o creștere temporară a ratei metabolice și rata de distrugere a grăsimilor. Deși creșterea cheltuielilor de energie cauzate de cofeina sunt mici, ele pot fi benefice în unele programe de pierdere în greutate.

6. Cafeaua te face mai alertata, din punct de vedere mental – ADEVĂR

Cofeina poate stimula viteza de procesare a informațiilor mai rapid cu 10%, iar o ceașcă de cafea după masă de prânz ajută pentru a contracara efectul „de după masa de prânz”, în capacitatea de a susține concentrarea. Poţi, de asemenea, să nu mai ai o stare de somnolenţă atunci când eşti răcit, facându-ţi o cafea ce stimulează nervii senzitivi.

7. Cafeaua nu te lasă să dormi – MIT

Efectul cafeinei asupra capacității de a adormi diferă enorm între indivizi. Unii oameni care beau cafea seara nu au probleme cu somnul, alții găsesc că efectul stimulent al cafelei le dăunează, înseamnă că le ia mult mai mult timp pentru a adormi. Medicii recomanda de multe ori ca oamenii care au probleme cu somnul să se abțină de la consumul de cafea după-amiaza târziu sau seara.

8. Mai bine prăjită, cafea mai puternică – MIT

Gustul cafelei depinde de cât de mult timp a fost lăsată să se prăjească, adesea şi cele uşor rumenite un gust puternic. Boabele de cafea inchise la culoare sunt mai acide, care pot da un gust mai bun sau mai rău al cafelei, în funcție de preferințele personale.

9. Cafeaua este un bun diuretic – MIT

Cu un consum normal de trei sau patru ceşti pe zi, studiile au descoperit că efectele diuretice ale cafelei pot fi neglijabile. Doar atunci când există un consum mare, pot avea un efect diuretic.

10. Consumul de cafea cauzeaza cancer – MIT

Mii de proiecte de cercetare au fost efectuate pentru a investiga eventualele legături între consumul de cafea şi de dezvoltare a cancerului. În 1997, World Cancer Research Fund a publicat o revizuire cuprinzătoare de dieta şi cancer. Ea a declarat: „Cele mai multe dovezi sugerează ca un consum regulat de cafea și / sau ceai nu are nici un risc de cancer de orice natură.”

Unele studii au descoperit ca o ceașcă proaspăt preparată de cafea poate ajuta de fapt, corpul tău pentru a lupta împotriva cancerului. Antioxidanți din cafeaua normala cât și decafeinizată – produse în timpul procesului de prăjire poate avea efecte benefice asupra organismului uman. Antioxidanţii pot reduce nivelul efectelor dăunatoare ai radicalilor liberi și s-a demonstrat în studii că are efecte pozitive împotriva îmbătrânirii.

11. Cafeaua provoacă boala Parkinson – MIT

Consumul de cantități tot mai mari de cafea sau cafeina este asociat în studii cu o incidență semnificativ mai mică a bolii Parkinson – o disfuncţie care afectează o regiune a creierului care cauzează un tremur al mâinilor, tulburări de mers, rigiditate la picioare și mâini, și de multe ori modifică funcţiile mentale.

12. Cafeaua poate fi folosită ca un tratament de frumusețe – ADEVĂR

Japonezii obişnuiesc să se scalde în zaţ de cafea fermentată cu pulpă de ananas pentru a le reduce ridurile și de a le catifela pielea. De asemenea, zaţul de cafea poate fi folosit în tratamentul anticelulitic prin masarea zonelor afectate.

13. Cafeaua poate duce la hipertensiune arterială – MIT

Băutorii de cafea s-au dovedit a avea o tensiune arterială similară cu cea a consumatorilor de cafea decofeinizată. Cu toate acestea, unii oameni care nu au consumat cafea pentru o perioadă de timp și care apoi încep să bea cafea pot avea o creștere mică, pe termen scurt, a tensiunii arteriale. Această creștere nu va fi mai mare decât cea experimentată atunci când ne „angajăm” într-o conversație activă sau râdem cu „poftă”.

14. Consumul de cafea poate ridica nivelul de colesterol – MIT



Nivelul de colesterol ridicat s-a dovedit a fi responsabil pentru bolile de inima. Cu toate acestea, doar metodă de preparare a cafelei cunoscută pentru efectele semnificative asupra nivelului de colesterol este metoda Scandinavă „fiert”, când zaţul de cafea este fiert cu apă și apoi e servită fără filtrare.

15. Consumul de cafea poate duce la osteoporoza – MIT

S-a sugerat că osteoporoza, boala care cauzează prăbușirea oaselor, poate fi exacerbată de consumul de cafea, deoarece cofeina elimină din organism calciul, astfel slăbirea oaselor.

email

Lasă un răspuns