Dureri de picioare

Uneori, durerea de picioare are o cauza clara, cum ar fi o infectie provocata de o ciuperca (piciorul atletutului), bataturi, hipercheratoza sau o unghie incarnata (vezi articolul Unghii incarnate). Dar daca disconfortul pe care il simtiti este pricinuit, pur si simplu, de oboseala sau de niste pantofi necorespunzatori, cel mai bun prieten al dvs. este probabil apa – calda sau rece, cu sau fara extracte de plante – sau un masaj revigorant.

Ce este in neregula cu durerea de picioare?

Petreceti in picioare aproximativ 80% din timpul cat nu dormiti, iar in fiecare zi, in medie, un adult face intre 8000 si 10.000 de pasi. Asa ca nu surprinde pe nimeni faptul ca, din cand in cand, picioarele incep sa va doara. Aproape orice poate sa provoace durere de picioare, inclusiv pantofi neadecvati, boli cum ar fi artrita sau diabetul zaharat si o circulatie deficitara.

TRATAMENT PENTRU DURERI DE PICIOARE

Rasfatati-va picioarele cu apa si uleiuri

– Pentru un tratament reconfortant si stimulant pentru picioare, umpleti un lighean cu apa rece si un altul cu apa cat de calda puteti suporta. Asezati-va confortabil pe un scaun si puneti-va picioarele in apa rece. Dupa cinci minute, treceti la ligheanul cu apa calda. Repetati! Acest „hidromasaj” determina alternativ dilatarea si contractia vaselor de sange de la picioare, stimuland circulatia.

– Pentru a va rasfata picioarele cu uleiuri esentiale – un ritual care dateaza din vremurile biblice – umpleti un lighean cu apa calda si adaugati doua picaturi de ulei de menta, impreuna cu cate patru picaturi de ulei de eucalipt sau ulei de rozmarin. Inmuiati-va picioarele timp de 10 minute.

– Daca nu aveti la indemana uleiuri esentiale, preparati o cana de ceai de menta foarte concentrat si adaugati-o in apa.

– Inmuiati-va picioarele intr-un lighean cu apa calda in care ati adaugat 15 g de tinctura de arnica. Imbunatatirea circulatiei sanguine are ca rezultat aproape instantaneu disparitia durerii.

Magia masajului

– Din magazinele cu produse naturiste puteti sa cumparati o rola special conceputa pentru masarea labelor picioarelor. Sau puteti sa va rulati picioarele goale peste o minge de tenis sau de golf timp de catvea minute.

– Pentru a prepara un ulei de masaj stimulator, combinati trei picatui de ulei de cuisoare, despre care se crede ca stimuleaza usor circulatia, si trei linguri de ulei de susan. Amestecati bine ingredientele si masati cu ele piciorul dureros. O alta reteta, necesita trei picaturi de ulei de levantica, o picatura de ulei de musetel si o picatura de ulei de muscata (Geranium) amestecat cu doua lingurite de ulei de masline.

Ajutor catre cei cazuri

Dispozitivele ortopedice gen taloneta ajuta la reducerea durerii picioarelor, in special a celei provocate de platfus sau un arc plantar prabusit. Exista modele ce pot fi personalizate ca dimensiuni pentru a se potrivi perfect pantofilor dvs – pediatrul poate sa va ia masurile pentru pantofi.

Lucrati putin cu picioarele

– Imprastiativa cateva creioane pe jos si incercati sa le luati cu piciorul. Acest exercitiu este util pentru reducerea durerilor de picioare.

– Infasurati-va o banda cauciucata in jurul degetelor unuia dintre picioare. Departati-va degetele si mentineti extensia timp de 5 secunde. Repetati de 10 ori pentru a indeparta durerea provocata de pantofi.

Vindecati-va calcaiul

Durerea in calcai, in special cea care apare dimineata, ar putea sa fie semnul unei fasciite plantare, o inflamatie a benzii de tesut gros care leaga calcaneul de baza degetelor. Pentru a ameliora durerea, trebuie sa intindeti tendonul lui Ahile. Stati la aproximativ un metru de un perete. Puneti-va mainile pe perete si mutati piciorul drept inainte cu genunchiul flexat. Mentineti piciorul stang drept, cu calcaiul pe podea. Ar trebui sa simtiti o usoara intindere la nivelul calcaiului si arcului piciorului. Mentineti 10 secunde, schimbati partea si repetati.

– Puneti o punga cu gheata pe calcaiul dureros timp de 20 de minute de trei ori pe zi.

– Cumparati de la farmacie o protectie pentru calcai. Aceasta se potriveste in pantof protejand calcaiul de loviturile constante.

Puterea profilaxiei

– Oricand aveti nevoie sa stati intr-un singur loc o perioada mai indelungata de imp – atunci cand va ocupati de un ghiseu sau asistati la vreo manifestare, stati de exemplu cu picioarele pe un covoras cauciucat.

– Purtati incaltaminte speciala pentru alergat oricand puteti, nu doar atunci cand alergati. Aceasta asigura un suport mai bune pentru picior si o amortizare eficienta. Daca nu doriti sa purtati incaltaminte pentru alergat, cel putin alegeti pantofi cu talpa groasa.



Ar trebui sa Imi sun medicul?

Durerea ocazionala nu reprezinta un motiv de ingrijorare. Dar deucati-va la medic daca va este greu sa mergeti dimineata cand va treziti, sau daca zona dureroasa este inflamata sau decolorata. S-ar putea sa aveti un os fracturat, un tendon inflamat sau un nerv afectat, iar medicul dvs de familie va face trimite spre un specialit. De asemenea, mergeti la medicul de familie daca aveti o senzatie de arsusa la nivelul picioarelor, care ar putea sa fie un semn de diabet zaharat sau o boala a tiroidei. In cazul in care deja vi s-a pus diagnosticul de diabet zaharat, duceti-va imediat la medic daca o taietura, echimoza, vezicula sau o alta rana nu incepe sa se vindece dupa o zi.

email

Lasă un răspuns