Crampe musculare

crampe-musculare

Uneori ceva atat de simplu cum ar fi caldura sau masajul poate sa rezolve crampele musclare. Odata finalizata agonia, este important sa porniti o campanie anticrampe. Probabil ca organismul dvs. are nevoie de potasiu, magneziu si calciul – trioul de minerale care ajuta la buna functionare a nervilor si muschilor. (Aveti suficient potasiu atunci cand consumati fructe si legume, dar s-ar putea sa aveti un deficit daca urmati o dieta bogata in proteine.) De asemenea, trebuie sa beti multa apa si sa faceti exerciti fizice in mod regulat.

Ce este in neregula cu crampele musculare?

Cateodata, crampele apar in timpul antrenamentului. Dar pot aparea si atunci cand o parte a corpului a fost nemiscata un timp indelungat. In majoritatea cazurilor, crampele sunt provocate de uzura excesiva a muschilor, deshidratare, stres sau oboseala. Dar daca suferiti de crampe la gambe in timpul somnului sau daca un muschi se blocheaza in mod regulat fara vreun motiv, cauza principala este un semnal gresit din partea sistemului nervos care ii cere muschiului sa se contracte. Deseori, problema este legata de un dezechilibru al nivelului de potasiu sau sodiu.

TRATAMENT CRAMPE MUSCULARE

Aplicati caldura

– Pentru a relaxa muschiul si a imbunatati circulatia in tesutul afectat aplicati local o perna electrica sau o carpa calda. Setati perna pe nivelul scazut, aplicati timp de 20 de minute, apoi faceti o pauza de cel putin 20 de minute inainte de a repeta.

– Faceti un dus lung, cu apa calda sau o baie in cada. Pentru a ameliora durerea, adaugati o jumatate de cana de saruri Epsom. Magneziul continut in aceste saruri favorizeaza relaxarea musculara.

Apasati pentru a elimina durerea

– Aplicati presiune cu degetul mare, cu podul palmei sau cu pumnul usor strans pe zona respectiva, mentineti asa timp de 10 secunde, apoi faceti pauza 10 secunde, dupa care apasati din nou. Ar trebui sa simtiti putin disconfort, dar nu o durere de nesuportat. Dupa cateva repetari, durerea ar trebui sa scada in intensitate.

Frectionati

– Amestecati o parte ulei de perisor (Pyrola minor) (care poate fi gasit in farmacii sau la furnizorii de uleiuri esentiale) cu patru parti de ulei vegetal si masati zona crampei. Acest ulei continte salicilat de metil (inrudit cu aspirina), care amelioreaza durerea si imbunatateste fluxul sanguin. Puteti sa folositi acest ameste de mai multe ori pe zi, dar nu atunci cand utilizati o perna electrica – puteti sa va ardeti pielea (Atentie! uleiul de perisor este foarte toxic pe cale orala).

Prevenirea crampelor musculare din timpul somnului

– Inainte de culcare, beti un pahar cu apa tonica, care contine chinina, un remediu foarte popular folosit pentru tratarea crampelor musculare. Cercetarile sustin folosirea chininei pentru tratarea crampelor din timpul noptii, dar nu luati tablete de chinina, deoarece pot avea efecte secundare serioase cum ar fi senzatia de zgomot in urechi si probleme de vedere.

– Pentru a preveni aparitia crampelor la nivelul gambelor pe timpul noptii, incercati sa nu dormiti cu labele picioarelor in extensie. Nici nu este bine sa va infasurati prea bine in cearsafuri – acest lucru va va face sa va indoiti degetele spre interior, cauzand crampe.

– Luati 250 mg de vitamina E pe zi pentru a preveni aparitia crampelor nocturne. Studiile sugereaza ca suplimentele de vitamine E stimuleaza circulatia sangelui prin artere

Atentie cu mineralele

– Un deficit de minerale cunoscute ca electroliti – care includ potasiul, sodiul, calciul si magneziul – poate sa contribuie la aparitia crampelor. Probabil ca nu aveti neboie de mai mult sodiu (sare) in dieta dvs, dar s-ar putea sa aveti nevoie de celelalte. Surse bune de magneziu sunt cerealele integrale, alunele si leguminoasele.. Puteti obtine potasiu din marea majoritate a fructelor si legumelor, in special banane, portocale si pepene galben iar calciul il puteti obtine din lactatele.

Magneziu B6

Magneziu B6
61,49 / 90 tablete

– In cazul in care, desi v-ati modificat dieta, tot aveti crampe, luati 500 mg de Calciu si 500 mg de magneziu de doua ori pe zi, ceea ce inseamna 1000 mg din fiecare. Unele persoane care au crampe din cauza carentei de magneziu obtin rezultate rapide cu ajutorul suplimentelor. Nu luati magneziu fara caldiu: cele doua minerale lucreaza impreuna.

– Daca luati diuretice pentru scaderea tensiunii arteriale, necesitatea crescuta de a urina s-ar putea sa va faca sa pierdeti potasiu. Rezultatul este o afectiune numita hipocalcemie, cre poate provoca oboseala, slabiciune musculara si crampe musculare. Intrebati mediul daca puteti utiliza un medicament hipotensor care nu are efect diuretic.

Beti multe lichide!

– Crampele musculare sunt deseori cauzate de deshidratare, asa ca daca va confruntati des cu astfel de probleme, beti mai multa apa.

– Daca aveti tendinta de a suferi crampe in timpul programului de exercitii, beti cel putin doua de cani de apa cu doua ore inainte de antrenament. Apoi faceti pauza si beti 100 ml de apa la fiecare 10 – 20 minute in timpul antrenamentului. Daca transpirati mult, ganditi-va sa va luati o bautura energizanta pentru sport, care inlocuieste sodiul pierdut, pe langa alti electroliti.



Ar trebui sa imi sun medicul?

In general, crampele musculare sunt temporare si nu provoaca pagube permenente. Dar contactati-va medicul daca spasmele sau crampele dureaza mai mult de o zi sau in cazul in care continua sa va deranjeze chiar si dupa ce ati incercat toate aceste remedii. Daca spasmul apare la nivelul zonei inferioare a spatelui sau a gatului insotit de o durere ce radiaza in jos pe picior sau pe brat, mergeti la doctor. In final daca crampele abdominale apar in partea dreapta jos, ar putea sa fie un semn de apendicita.

email

One thought on “Crampe musculare

  1. fusilik

    Buna..De 2 saptamani si jumatate am facut entorsa la glezna dreapta..Am stat imobilizat cu piciorul la pat pe o perna circa 1 saptamana jumatate fara sa ating pamantul…Dureri la glezna nu am avut deloc..Am fost la medicul ortoped si mi-a zis ca nu e rupt nimic doar ligamentele intinse…In ziua de Paste am inceput sa calc pe picior normal, dar la pas ma iau carcei la gamba de abea pot pasi…Uneori am mersul schiopatat ca sa nu flexez picioru pentru ca ma iau niste crampe la gamba de mor..Sa fie oare datorita faptului ca am stat intins cu piciorul o saptamana?..Dar de duminica si pana azi(miercuri) ar fi trebuit sa se calmeze durerile..Sau care ar putea fi motivul?

Lasă un răspuns