Vitaminele esentiale corpului si sanatatii

Vitamine esentiale corpului si sanatatii

VITAMINA A

plusuri Esentiala pentru crestere, piele, vedere nocturna si cromatica.

minusuri O cantitate de zece ori mai mare de vitamina A decat cea recomandata, consumata pe perioade lungi de timp, poate provoaca afectiuni hepatice si osoase. Nu luati mai mult de 3300 ug in timpul sarcinii, deoarece cresc riscurile malformatiilor congenitale.

SURSE BUNE: ficat, morcovi, spanac, unt, margarina, broccoli si branza Cedar.

VITAMINA C

plusuri Previne scorbutul, ajutala vindecarea ranilor si la asimilarea fierului, fiind un antioxidant curol de protectie.

minusuri Nu consumati cantitati foarte mari fara recomandare, deoarece mai mult de 1g de vitamina C pe zi provoaca diaree si creste riscul producerii calculilor renali.

SURSE BUNE: coacaze negre, lamai, piper verde, portocale, grepfrut, kiwi si varza rosie cruda.

VITAMINA D

1388686703_plus_alt Vitala in formarea oaselor, deoarece face parte din sistemul de absorbtie al calciului.

minusuri O cantitate de zece ori mai mare pe zi decat cea recomandata poate fi extrem de toxica pentru copii, iar una de 25 de ori mai mare este periculoasa pentru adulti.

SURSE BUNE: untura de peste, peste gras, oua si margarina.

VITAMINA B1 (TIAMINA)

1388686703_plus_alt Principala sa functie se desfasoara in timpul transformarii carbohidratilor in energie.

SURSE BUNE: icre de cod, germeni de grau, nuci de Brazilia si alune, terci de ovaz, bacpm, carne de porn, maruntaie si paine.

VITAMINA B2 (RIBOFLAVINA)

1388686703_plus_alt Esentiala pentru crestere, pentru piele si membranele mucoase.

SURSE BUNE: oua, lapte, ficat, rinichi, branza Cedar, carne de vita, macrou, migdale, cereale si carne de pasare.

VITAMINA B6 (PIRIDOXINA)

1388686703_plus_alt Vitala in procesul de crestere; multe femei o gasesc folositoare in tratarea sindromului premenstrual.

minusuri Dozele mai mari de 2g pe zi pot cauza afectiuni ale nervilor, iar in anumite cazuri ale unor subiecti sensibili, s-au intalnit simptome la consumul onor doze de 50 mg.

SURSE BUNE: peste, carne, ficat, branza, banane, avocado, cod, somon si hering.



ACIDUL FOLIC

1388686703_plus_alt Vital in timpul cresterii si dezvoltarii; anumite malformatii congenitale pot fi asociate cu un consum redus al acidului folic.

SURSE BUNE: legume de culoare verde-inchis, ficat, rinichi, nuci, paine din faina integrala si cereale integrale.

email

Lasă un răspuns